Boom Festival > Camping Quinta do Rio, Canedo de Basto
Vrijdag 29 juli - Dag 13
De dag om Boom te verlaten is aangebroken… We ruimen ons kampje op en pakken Rez in. Daarna lopen we naar de foodcourt om wat broodjes en drinken voor onderweg in te slaan en dan is het tijd om te vertrekken. Rond kwart voor één starten we de motor en een dik half uur later rijden we weer door de main gate. Dag Boom, tot de volgende keer! Die is trouwens al sneller dan dat we verwacht hadden, de organisatie heeft namelijk besloten om de gemiste editie van 2020 in 2023 in te gaan halen en stappen daarna weer over naar het patroon van 1x per twee jaar. Voor ons zal dat beteken dat we op z’n vroegst weer in 2025 zullen gaan.
Voor vertrek hebben we een camping uitgezocht om een paar dagen bij te komen van alle stof, lawaai en drukte. Deze camping, Quinta do Rio, ligt op een uurtje of vier rijden vanaf Boom. Onderweg lijken er probleem te ontstaan bij het sturen: we horen een toenemend lawaai en af en toe werkt bij lage snelheden de stuurbekrachtiging niet. Dat laatste kunnen we omzeilen door een beetje gas bij te geven maar we maken ons zorgen over het lawaai. Omdat we al vlak bij de camping zijn en het vrijdag ver na vijf uur is het heeft geen enkele zin heeft om een garage op te zoeken dus besluiten we door te rijden naar de camping.
Quinta do Rio blijkt een voltreffer. Niet alleen is het een prachtige natuurcamping, ook blijken er erg leuke mensen te zijn waarmee het direct er goed klikt en is er ook nog eens een barretje waar ze heerlijk koude lokale witte wijn ‘vinho verde’ verkopen. Hier houden we het de komende dagen wel uit, maandag zullen we kijken hoe we het probleem met de stuurbekrachtiging aan zullen vliegen.
Quinta do Rio blijkt een voltreffer. Niet alleen is het een prachtige natuurcamping, ook blijken er erg leuke mensen te zijn waarmee het direct er goed klikt en is er ook nog eens een barretje waar ze heerlijk koude lokale witte wijn ‘vinho verde’ verkopen. Hier houden we het de komende dagen wel uit, maandag zullen we kijken hoe we het probleem met de stuurbekrachtiging aan zullen vliegen.